OT - klon disku

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Červenec 29 09:42:36 CEST 2013

Ahoj,

	Asi bych sel cestou nejmensiho odporu, chce to ale treti disk na
zalohu. Co mohu posoudit, je obcas problem i s klonem 1:1, nektere instalace
na znackovych masinach do toho sahnou tak, ze klon je nespustitelny.
Rozebirat to sahodlouze nechci, je to nadlouho, ale souvisi to s UEFI a
secure bootem. Kdysi byl BIOS lock v OS, dneska je to zamknuti OS uz trosku
dal (coz je fyzicky videt i na tech masinach, neni na nich napr. cedulka s
licenci Windows, ale jen cedulka ze dany stroj ma licenci v sobe nahratou).
	Shrnuto: moc bych se s tim neparal a udelal to jak to autor myslel
pres backup/restore.

Radek (benedikt2hw.cz)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Sunday, July 28, 2013 5:11 PM
To: HW-news
Subject: OT - klon disku

Zdravim, uz jsem z tohop lehce rozladen, potrebuji nejaky free nastroj co
naklonuje system Win8 z disku v pocitaci (500GB) na mensi disk
(250GB) tim zpusobem, ze vezme jen prvni 2 partition co se tam s rezervou
vejdou. (cca 100MB + 156GB) Vsechny linuxove live-cd udelatory (RedoBackup,
clonezilla, backitup...) s tim maji problem nebo aspon pomoci gui se to neda
nejak naklikat, asi je jasne, ze z prikazove radky by se to nejak znasilnit
dalo - ale resit geometrii disku atp. se mi moc kvuli takove ptakovine
nechce.
Ma nekdo tip na osvedceny nastroj? Jestli by nakonec nebylo nejlepsi udelat
backup a restore primo ve windows? (ale to je taky porod, zda se mi)