] Mobilni klimatizace

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pátek Červenec 26 14:17:57 CEST 2013

Ahoj,

ven a tím pádem bude otevřené okno a teplý vzduch zase půjde zpět. Jinak na
menší kancl by to mělo stačit...

	Celkem to funguje, má to ale jeden skrytý zádrhel. Je to
klimatizace, která nasává chladicí vzduch z chlazeného prostoru. Docela jsem
si s tím jednou nechutně potrápil u zákazníka. Spěchal, tak si na místnůstku
s rozvaděčem a cca 3 servery dal podobnou klimatizaci. Pro odvod vzduchu se
ve zdi udělala perfektní díra, na první pohled vše perfekt. Jenže když jsem
musel u serverů něco dělat, tak jsem si tu klimatizaci vypínal. Bylo tam
nějak "divně". Servery a rozvaděč byly za čas nechutně špinavé. Dveře vedou
do patra haly, kde je v podstatě specializovaná karosárna. Celý problém byl
v tom, že ta klimatizace neměla kde brát vzduch a tak ho nasávala všemi
škvírami co to šlo - okolo dveří, různých průrazů pro kabeláž,... a hlavně z
té průmyslové haly.
	Klasická dělená klimatizace v té samé místnosti je dnes naprosto bez
problémů a ten vzduch také čistí. Také jsem se setkal s tím, že někdy se
dávají kontakty na dveře, co klimatizaci při odevřených dveřích vypnou. Není
to ani tak o tom, že by se začal "chladit" vzduch i za dveřmi, ale o tom, že
by se do té místnosti natáhl vzduch zvenčí, který je "nevyčištěný" a aby
také proudění vzduchu zbytečně nevířilo prach za dveřmi.

Radek (benedikt2hw.cz)