Re: Zdroj 12V/4A k notebooku a motorky od autíček na autodráze ?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Červenec 22 21:59:13 CEST 2013

Zdravím,

tak ona je to doma dělaná autodráha (táta byl velký fanda tohoto
sportu), autíčka jsou také doma vyráběná (karoserie Carrera, ale
podvozky, převody, kola to je všechno doma dělané) a motorky jsou vesměs
dost předělávané (převíjené) Mabuchi. Kdysi k tomu byl tvrdý 12V zdroj,
který někde zmizel v propadlišti dějin nebo byl kdysi jen na 120V a
zanikl se změnou 120-220V ve starém bytě.

Vyšší napětí celkem nevadí, protože ta "mačkátka" je nějaká polo-profi
závodní konstrukce původem patrně z kapitalistické ciziny (plastový
výlisek, iniciály AMA) ve které je drátový proměnný odpor. A když se moc
přidá s vyšším napětím, tak autíčko holt vyletí z dráhy dřív, než se
motor stihne nějak přetížit. To si ještě pamatuju, kdysi dávno (tak 35
let zpět) jsme s tím všelijak experimentovali. Motorky neodešly nikdy,
to se spíš serval pastorek nebo ozubené kolečko na hřídelce.

Zdroj jsem sehnal, dává volitelně od 15 do 24 V, 90W. Zkusím přidat tu
žárovku a zítra uvidíme.

Každopádně díky všem za rady

Zdraví PavelK