Zdroj 12V/4A k notebooku a motorky od autíček na autodráze ?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Červenec 22 00:29:21 CEST 2013

Zdravím,

řeším takový nouzový problém. Na dovolené na chalupě jsem vyhrabal
starou, ale krásnou autodráhu (osmička, 15 m dlouhá) z dětství. Plus
autíčka, ovládací mačkátka a vůbec všechno. Postavil jsem to pro děcka
na zahradě, ale ukázalo se, že starý Piko transformátor už jaksi
netransformuje.

Jediné, co tady celkem snadno opatřím, je nějaký univerzální zdroj k
notebooku typu 12V/4A nebo tak podobně. Jenže tyhle zdroje jsou spínané
a to jaksi není pro napájení indukčních zátěží to pravé oříškové.
Vzhledem k tomu, že tady mám k disposici jen minimum součástek, co by se
dalo použít jako ochrana toho zdroje ? Jako první přiblížení mně napadlo
naletovat Schottky diody na každou z těch dvou drah napájejících
motorky. Ty mám a mohu je tam dát. Ale dál toho moc nevymyslím, protože
nějaké větší elyty tu nemám (jen 100 uF a 1000 uF Low ESR) a SMD odpory
a kondensátory to asi nevytrhnou. A nějaké ty 100 nF keramiky, které tu
taky mám asi taky moc nepomohou. Nějaký nápad ?

Díky PavelK