Superkapacitor

AZe aze na seznam.cz
Neděle Červenec 21 18:06:17 CEST 2013

Zadravím všechny v tomto vedru.
Mám tady pár kousků kondenzátorů fy LS Mtron 100F/2,8V.
Potřebuji krátkodobý zdroj proudu (cca 5A) pro pokrytí poklesu napětí v
palubní síti 12V  při startování, tak mne napadlo zapojit na konci kabelu 6
těchto kousků do série. Předtím jsem je opatrně zformoval a na stole je na
nich asi 15V. Přestože tam nejsou žádné vyrovnávací odpory ani ZD, napětí na
žádném nepřesáhne 2,7V. Nedaří se mi vygůglit, jaký vlastně nabíjecí a
vybíjecí proud snesou.
Viděl bych to tak, že by se připojily na síť přes odpor nějaké 2-3 Ohmy a
ten bych přemostil diodou 10A, takže po zapnutí by se za nějakou dobu přes
odpor nabily a přes diodu (těch 0,6V nevadí) by podržely zátěž.
 Jistě existují kapacitátory i s modrými displeji rovnou na 15V, ale tyhle
mají jednu výhodu: mám je a jiné využití zatím nemají.
Bude se jim zamýšlený provozní režim líbit?
aze