(OT) Podivný ventil pro venkovní kohout

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Středa Červenec 17 10:44:13 CEST 2013

Dne 17.7.2013 09:56, Miroslav Kalina napsal(a):

> Zdravím,
>
> Omlouvám se za OT, ale doma jsem našel zazděný (!!!) ventil pro
> venkovní kohout, jen mi není jasná funkce toho malého ventilu nad
> hlavním (vřejmě kulovým) ventilem s červenou pákou.
>
> Nezná někdo něco podobnýho ? Možná to souvisí s vypouštěním vody mimo
> sezónu, ale koukal jsem na to jako blázen, oba ty ventily jsou
> součástí jednoho tělesa.
>
> Zkoušel jsem tím malým ventilkem kroutit, jediná věc, co to dělalo, že
> prskala voda všude kolem.
>
> Když ten malý kohoutek úplně dotáhnu, tak to za zadní strany stále
> [...]
Doporučil bych aplikovat zvášť těžkou vodováhu.
Letos jsem opravoval podobnou zradu, odešel mi uzávěr vody na zahradu
(prokapával). Vypouštěcí ventilek měl navíc jen dírku v těle, nic, na co
by se dala nasadit hadička, takže při vypouštění pochcal sebe, zeď,
stůl, atd. A navíc byl "v plastu", takže neopravitelný.

Tady navíc chybí rozebiratelný spoj. Pokud ten ventil odejde, tak se má
(podle onoho instalatéra) vyměnit jak?

Já bych to vyměnil za nový _kovový_ kus s _rozumným_ vypoušťákem a
doplnil bych to šroubení (aby to vůbec šlo složit). Zastříknuté kohouty
bych vůbec nebral v úvahu, když odejdou, tak se stříhá/vaří/čaruje.

TomM