Jak měřit vlhkost půdy

Milos Sula sula na rps.cz
Sobota Červenec 13 16:51:59 CEST 2013

No záleží k jakému účelu to chci měřit. Salinita sice na to kapacitní
měření bude mít vliv, ale oproti měření odporu půdy naprosto
minimální.Stejně tak teplota si myslím to nijak extra neovlivní.
Materiál květináče ?, to už je myslím dost přehnané. Ty snímače měří
kapacitu většinou mezi kontakty , které jsou vzdálené pár mm, navíc je
potřeba kalibrace, takže v tom květináči to už je jedno, pokud se s tím
nebude hýbat. Nevím jak vy, ale já se pohybuju v přesnosti řádu jednotek
procent, nepotřebuji to k vědeckým účelům.Potřebuji to pro pár květináčů
s bylinkama a dalšíma kytkama citlivýma na přelití. Kalibraci si provedu
sám experimentálně :-) . Zajímá mě totiž jen bod, kdy začnou kytky
uvadat a podle tohoto budu řídit automatickou zálivku.

Miloš