OT: SQL - je nutne dodrzet pocet znaku pri zapisu?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 4 16:15:16 CEST 2013

Dosud jsem používal na připojení k MSSQL z linuxu sybase. Vedení rozhodlo
mít všecko nové a použít standardnější způsoby připojení.

Se sybase mi to funguje tak, že ikdyž na vstupu mám délku ukládaného textu
třeba 100 znaků  pole je typu varchat(50), uloží se prvnních 50 znaků a
hotovo.

Ovšem nyní přes ODBC (od microsoftu, když se připojuji na ten microsoft)
jednak jsem musel zakázat změnu kódové stránky, ale navíc když vkládám větší
počet znaků. než na kolik je nadimenzované políčko, mám smůlu a hodí to SQL
error.

Jediné nevyhovující řešení co jsem našel - zvětšit počet znaků, to opravdu
nechci, to už rovnou můžu doplnit zařezávání dat na stanovenou velikost.

Jak server přimět k tomu (přes ODBC parametry ideálně), aby uložil jen těch
50 a neházel chybu?

Děkuji, JL.