Re: Náhradní díly Tektronix

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Červenec 3 00:31:09 CEST 2013

 3.7.2013, 0:07:05

Tak ono zalezi na tom, jak definujeme normalni domacnost. Neprekvapilo
by mne, kdyby nekteri zdejsi clenove byli schopni doma provadet
fluorescencni spektroskopiji ci meli na lednici plynovej chromatograf.
:-)
Tak treba jde snadno zjistit hmotnost a ponorenim do kapaliny objem ->
hustotu. Jen nevim zda odmerny valec patri do bezne domacnosti. Ale
male kousky by slo merit v inijekcni strikacce.
Dalsi zkousky uz jsou destruktivni.
Vzorek se strka do ruznych rozpoustedel, (opet ta definice bezne domacnosti)
a sleduje se reakce.
Vzorek se pali v plameni a opet se sleduje jak taje, hori, a coudi.
V podstate timto zpusobem, jdou rozlisit bezne plasty. V chytrych
knihach, casopisech a verim ze i na netu na to jsou prehledne tabulky.
Jen to asi bude chtit i trochu praxe. Na poprve se preci jen vsecho
dela obtizne.
Pomerne snadno jde dokazat obsah halogenidu Cu dratem v plameni.
A protoze z beznych plastu obsahuje halogenidy jen PVC a teflon**, jdou
tyto identifikovat docela snadno.

**retardery horeni s bromem muze obsahovat jakykoliv plast, ale
protoze jich byva jen velmi malo, lze to pri trose cviku odlisit podle
intenzity reakce.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz