Spínání stykače - problém.

Čtvrtek Leden 31 11:29:12 CET 2013

V našich výrobcích používáme stykače - viz jednoduché schema v příloze.

Vývody cívky stykače jsou vyvedeny na svorky, zapínání stykače ovládá
zákazník.

Nedávno vzniknul problém - stykač někdy nechce vypnout.

Na cívce při vypnutí je napětí tak 100V a to zřejmě stačí k tomu, aby stykač
zůstal zapnutý.

Dle názoru zákazníka to napětí se ve vodiči indukuje, protože kabel od
ovládání ke stykači je několik set metrů dlouhý.

 Podle mého názoru by mohl mít vliv nějaký odrušovací RC člen co přemosťuje
zapínací kontakt

(tedy pokud tam nějaké odrušení je a spínač třeba není řešen bezkontaktně),
kdysi jsem se s něčím takovým setkal,

že RC člen byl předimenzovaný a proud co jím tekl stačil k přidržení
stykače.

Nebo třeba na ten obvod je připojené ještě něco jiného - nevím, zatím jsem
to neviděl in natura.

Navrhli to řešit připojením odporu paralelně k cívce stykače, aby se napětí
snížilo natolik, že by už nestačilo

k přidržení zapnutého stykače. Moc se mi to nelíbí, chtělo by to odstranit
příčinu, proč tam to napětí vůbec je.

Chci se zeptat, jaké s tím máte někdo zkušenosti, zda se na vodič může
naindukovat takové napětí

(spíš takový výkon) co by stačilo k přidržení stykače v zapnutém stavu,
případně jestli není nějaký předpis

co by definoval, jaké elektrické poměry mohou být ve vodiči co má být
vypnutý.