I ty Brute ? (Conrade)

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Leden 30 18:31:34 CET 2013

Původní zpráva ze dne 30.1.2013 od J.Polivka:

> Moje zkušenosti s českým z minulosti, ale ano, je tomu již pár let
> zpátky, jsou bohužel jaké jsou.

Conrad to poslední dobou "válí" nějak podivně. Já jsem od nich bral
zboží ve větším jako dealer. Ještě v době, kdy tu značku Conrad
zastupovala společnost FKT. Byla s nimi dobrá domluva, dodávali dobře
a v pohodě. Nejdříve jsem dokonce jezdil osobně do Teplic na prodejnu,
pak ji zrušili, tak mi dodávali poštou. Byl jsem celkem spokojený.
Nedělal jsem nějaké super obraty, ale nějaké ty desítky tisíc ročně,
řekněme trochu pod sto tisíc ročně to bývalo.

Jednoho dne FKT zrušili a začali si to tu zastupovat sami. Řekli mi to
ze dne na den a navázali se mnou tedy spolupráci přímo. Dealerský
ceník mi dali na požádání jednou za rok a když jsem se divil, že
mezitím mají na webu levnější cenu pro koncové odběratele, než já
vidím v dealerském ceníku moji cenu, tak nereagovali.

Vždycky jsem odebíral ten jejich nejtlustější katalog Business, kde
bylo zboží, o kterém nikde moc ani nebyla zmínka, stejně tak ty jejich
modelářské katalogy apod. Prostě oni uměli sehnat leccos a bylo tam
hodně zajímavého.

Vydolovat (nemyslím zadarmo, ale prostě sehnat, já bych si těch 5 EUR
rád zaplatil) Business katalog z toho jejich přímého zastoupení se
stalo nemožným. Oni jsou prostě tak tupí, že ho dodat nedokážou.
Přestal jsem od nich kupovat. Roční obrat nula, prostě ani jedna
objednávka. Už před několika lety. Když si toho konečně všimli (no jak
by ne, to se pozná), zavolali mi, co se děje. Tak jsem jim řekl, že u
nich nic nekupuju, protože na mě serou. Jejej, to bylo slibů. A nic.
Tak jsem nekoupil zase nic. Zase za půl roku si vzpomněli, zase
zavolali, zase jsem jim řekl, že na mě serou...

Oni jsou takoví machři, že mi vážně jednou za půl roku zavolají. Já
jim jasně řeknu, že neposílají dealerské ceníky a že mi nejsou schopni
dodat ten tlustý Business katalog a deset dalších připomínek. Oni mi
celí šťastní (že stačí tak málo) naslibují, že mi katalog pošlou a
budou se těšit na spolupráci, že se za 14 dní znovu ozvou. A jak to
dopadne? Pošlou mi ten jejich český katalog (tj. ten nejtenčí). Za 14
dní se neozvou. Ozvou se zase za půl roku a situace se do nejmenšího
detailu opakuje.

Je to možné, že jsou tak blbí?

Tohle všechno jsou ale mé obchodní a komunikační problémy s českým
zastoupením, které vůbec nic nemění na tom, že Conrad má ve své
nabídce mnoho velmi zajímavých i kvalitních produktů, které jsem si já
osobně rád zakoupil pro sebe i pro své zákazníky, které velmi rád
používám, a které kdykoliv velmi rád doporučím komukoliv jinému. Tyto
produkty umí Conrad velmi rychle dodat a poskytne k nim odpovídající
záruku. Nikdy jsem neměl problém s reklamací, když už byla potřeba. Já
narozdíl od různých Jirků nemám problém zaplatit nějakou korunu navíc,
pokud za ni dostanu rychle své zboží s odpovídajícím servisem a
zárukou. Rád dám vydělat české a německé firmě, než bych se dohadoval
s nějakým Číňanem, čekal na to týdny, řešil celní poštu a hlavně
uvádění výrobků na trh. Ne že bych to neuměl, obchoduji s celým světem
oběma směry, ale každý máme své priority.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem