Startovaci baterie v trakcnim rezimu

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Leden 30 10:52:32 CET 2013

Dne 30.1.2013 9:57, Kuba Jan napsal(a):

> Technologie trakčních baterií je odlišná v tom, že  vnitřní olověné
> desky (elektrody) jsou mnohem silnější -  aby odolávaly opakované
> zátěži. Trakční baterce pak nevadí   vybíjení  v podstatě až na  0%
> kapacity baterie.
Toho jsem si vedom

> Jsou stavěny pro cyklický režim nabít/vybít 100 -0 -100%
> Oproti tomu konveční bateri ( autobaterii ) hluboké vybití vadí - mnohem
> tenčí desky a tenčí separátor při hlubokém vybití způsobuje rozpad-
> drolení elektrod.
No me jde prave o to, ze nejsem s to rict nebo zjistit, co lze brat za
hluboke vybiti a take zda ta degradace je linearni zalezitost - tedy ze
treba cyklovani v rezimu 100-50-100 nijak vyrazne baterii nedegraduje,
ale naopak cyklovani 100-25-100 zpusobuje uz vyrazne problemy v zivotnosti
dalsi vec jsou terminusytechnicusy - co je 100% a co je 0% - treba
klasicke plynovaci napeti kolem 14.4V (6 cl) se udava jako cca 75% nabiti

> Ta cena u trakčních batt. je daná právě použítím většího množství olova.
> Co mám zkušenost, tak trakční baterie po cca 8 letech má velké
> samovybíjení - na dně je mnoho částeček z elektrod a dělají tam zkraty.
> Po vypláchnutí  , vysypání  a naplnění elektrolytem ( pokud je nálevná)
> je ta trakční batt.  dále použitelná s cca 80 procenty kapacity.
> U autobaterie je většinou po takové době tak požkozená konstrukce , že
> toto není možné.
z toho vysypani a vyliti mam ale stejne obavu - jednak hromada baterek
uz ano neni dolevaci (treba Varta je bez spuntu) a druhak je velke
riziko nejakeho vzpriceni a trvaleho zkratu casteckou olova

>   V každém případě pokud zabezpečím u konvenční baterie aby se
> nevybíjela až k nule určitě lze místo trakčních využít při minimálně o
> třetinu menší hmotnosti.
> Z praxe vím, že náhrada trakční baterie v invalidním vozíku nebyla
> úspěšná - cca po roce  byla nová baterka zničená.  Trakční tam vydrží
> cca 4 roky...
> Tam byl ale asi problém s trvale velkými proudy při vybíjení.

Jak hluboke vybijeni v tom voziku probiha (pocitam ze tam se jde na
krev) a kolik C se z neho bezne bere?

Ty baterky jsou hrozne osidna vec - me treba ve vsech mobilech lionky
vydrzely vic nez 4 roky - nikdy jsem nemusel kupovat nahradni baterii,
ale moje zena a dite - ty je kraglujou co rok to baterka.

Jenze ja jsem treba zvyklej mit pichlej telefon na kabelu k PC (u iPhonu
jsem mel doma dock) a mobil se mi bezne nevybije hloubeji nez na cca 25%.