Startovaci baterie v trakcnim rezimu

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 30 09:57:05 CET 2013

Technologie trakčních baterií je odlišná v tom, že  vnitřní olověné
desky (elektrody) jsou mnohem silnější -  aby odolávaly opakované
zátěži. Trakční baterce pak nevadí   vybíjení  v podstatě až na  0%
kapacity baterie.
Jsou stavěny pro cyklický režim nabít/vybít 100 -0 -100%
Oproti tomu konveční bateri ( autobaterii ) hluboké vybití vadí - mnohem
tenčí desky a tenčí separátor při hlubokém vybití způsobuje rozpad-
drolení elektrod.
Ta cena u trakčních batt. je daná právě použítím většího množství olova.
Co mám zkušenost, tak trakční baterie po cca 8 letech má velké
samovybíjení - na dně je mnoho částeček z elektrod a dělají tam zkraty.
Po vypláchnutí  , vysypání  a naplnění elektrolytem ( pokud je nálevná)
je ta trakční batt.  dále použitelná s cca 80 procenty kapacity.
U autobaterie je většinou po takové době tak požkozená konstrukce , že
toto není možné.
  V každém případě pokud zabezpečím u konvenční baterie aby se
nevybíjela až k nule určitě lze místo trakčních využít při minimálně o
třetinu menší hmotnosti.
Z praxe vím, že náhrada trakční baterie v invalidním vozíku nebyla
úspěšná - cca po roce  byla nová baterka zničená.  Trakční tam vydrží
cca 4 roky...
Tam byl ale asi problém s trvale velkými proudy při vybíjení.