PWM regulace ss motoru - pretizeni?

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Leden 29 15:48:34 CET 2013

> Pravděpodobně (to ještě nevím) je střední hodnota napětí omezena nějakou max.
> střídou PWM na oněch 180V (odpovídající hodnota by byla max. 60%).
>
> Přesto se domnívám, že v takovémto režimu dochází k přetěžování motoru, a to
> napěťovému. Mám pro to důvod - v motoru po relativně krátké době provozu
> došlo k vzniku mezizávitového zkratu na kotvě...
>
> Vaše názory?

Nazor -- cizi zkusenost: kolega a pro me doposud nejvetsi motorove-ridici
guru uz pres 20 let takto ridi motory v rozsahu od zlomku wattu po
kilowatty (predevsim prumyslova robotika) a jednak na tom teoreticky
zadnou chybu neshledava, za druhe ani motory nejevi znamky opotrebeni.

Za sebe bych se nebal.

(Pro uplnost: "takto" minim: PWM ze zdroje napeti, vyrazne prekracujiciho
jmenovite napeti komutatoroveho motoru, ale softwarove omezeny cinitel
plneni.)

ZdraviM.P.