Pouzivate vakuovou pinzetu?

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Leden 27 20:38:14 CET 2013

S přísavkami souhlas.

Nějakou dobu jsem zkoušel home-made vakuovou pinzetu s tím kompresorem z
ledničky. Běžel stále, odsávalo se držadlo vyrobené ze dvou spojených
plášťů injekčních stříkaček (10 či 20 ml), na něm byla nasazená
zabroušená a vhodně ohnutá tlustší injekční jehla a na ní silikonová
koncovka (uříznutá z hadičky). V tom spodku ze stříkaček byla na boku
relativně velká díra (řádově průměr 5 mm a více) a ta se ucpávala prstem.

Fungovalo to, ale vzhledem k charakteru koncovky jen na malé součástky
(pouzdra 1206 a menší). Tam ale ta pinzeta zlobí (z principu): hmotnost
takové součástky je totiž tak nízká, že stačí sebemenší lepkavá
nečistota (třeba stopa tavidla) a součástce se nechce dolů...

V DX mají samostatné koncovky s většími průměry, které by šly třeba na
IO, ale nezkoušel jsem to.

Čím méně techniky, tím se mi snadněji pracuje. Takže prostě normální
pinzeta (ev. několik s různými tvary hrotů) a už popsaná metoda...

---
Jirka