Pouzivate vakuovou pinzetu?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 27 18:54:53 CET 2013

Vy jste klasik.  ;-)
Ja jsem udelal aspon jeden krok dal a zacal pouzivat pastu.
Tam mi prijde prinos (pro me) naprosto jasny a nezpochybnitelny.

Doufam, ze ta membrana chvili vydrzi. Prece jen ten podtlak se
pouziva spis kratkodobe. I kdyz motor bude vrcet dlouho, tak
ucpany vstup a tedy zatez pro membranu bude jen chvilku.
U toho podtlaku pro osvit by to bylo vyrazne dele, ale tam se mi to
stejne si nepodari uplne utesnit, takze to bude podfukovat.

Presto jsem uz preventivne zjistil, ze nahradni membrana
stoji cca 55 Kc.

Diky.
PL

*********************************

From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 27, 2013 6:32 PM
Subject: Re: Pouzivate vakuovou pinzetu?

> Pouzivate prosim pri manualnim osazovani vakuovou pinzetu?

Ne.

Běžnou a kladu součástky buď na sucho, nebo do vrstvy zaschlého tavidla
(když chci, aby trochu držely). Před pájením je přidržím shora bambusem,
keramikou apod.

> Jinak me vzdy zajimalo, kolik ten vzduchovac z akvaria udela
> podtlak. Dava to cca 0.075 bar (model Atman At-A3500).
> Dvoulitrovou PET flasku to pomacka pekne na placku.
> Takze na nejaky jednoduchy vakuovy pritlak pri osvitu PCB by to
> zrejme bylo taky docela pouzitelne.
>
> PL

Což o to, on by podtlak udělal, ale nepočítejte s jakoukoliv delší
životností. Jakmile totiž akvarijní vzduchovač "přibrzdíte" ať už při
tlačení nebo sání, tak se gumová membrána začne značně vydouvat na
stranu s nižším tlakem a nevydrží (praskne). Není na to stavěná, je
příliš měkká...

---
Jirka