Pouzivate vakuovou pinzetu?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 27 17:04:36 CET 2013

Pouzivate prosim pri manualnim osazovani vakuovou pinzetu?

Ja jsem drive zkousel takove ty ruzne s jednorazovym zdrojem
podtlaku (princip balonku), ale nevyhovovalo mi to, protoze
obcas doslo k tomu, ze se podtlak vycerpal v nejmene vhodnem
okamziku a osazovana soucastka mi spadla na desku, a dle
zakona schvalnosti casto tak blbe, ze rozmatlala po desce
pastu a mohl jsem zacit znovu.

Tak jsem si vcera postavil motorovou pinzetu. Zena zrovna
vyhodila peknou propisku, tak jsem z ni udelal telo, hrot osoustruzil
na rozmer luer-lock, abych mohl pouzit adaptery z tech balonkovych.
Vzduchovac k akvariu jsem predelal na zdroj podtlaku.

Ale ve finale docela velke zklamani. Soucastky to nabira dobre,
ale kdyz je chci usadit na desku uvolnenim otvoru na tele pinzety,
tak s tim vetsinou hybnu. Navic male soucastky (0805) obcas
zustanou na te silikonove koncovce viset, pripadne se pri uvolneni
aspon pohnou ze sve polohy.
Je pravdou, ze jsem to zkousel na suche desce. Pasta to asi
trochu zlepsi, protoze soucastky lehce podrzi.
Ale i tam myslim, ze beznou pinzetou desku osadim rychleji a presneji.

Pokud by to melo nejak rozumne fungovat, tak by to chtelo nejake
ovladani nohou a pripadne tu soucastku po polozeni "odfouknout"
jemnym pretlakem. Ale to znamena k tomu dat elektromagneticky
ventil, a do toho se mi nechce bez toho, ze bych to nekde videl
nebo jeste lepe vyzkosel, ze to stoji za tu namahu a prachy.

Jinak me vzdy zajimalo, kolik ten vzduchovac z akvaria udela
podtlak. Dava to cca 0.075 bar (model Atman At-A3500).
Dvoulitrovou PET flasku to pomacka pekne na placku.
Takze na nejaky jednoduchy vakuovy pritlak pri osvitu PCB by to
zrejme bylo taky docela pouzitelne.

PL