Seriove linky

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Leden 26 22:21:24 CET 2013

Dňa 26. január 2013 21:27, Marek Peca <marek na duch.cz> napísal/a:

> Obavam se, ze u RS485 to vubec resitelne neni -- jedna se o sbernici urcenou
> obecne pro vice nez 2 koncova zarizeni a tam je legitimni stav "odpojeno". U
> RS422 uz by to smysl mit mohlo, jeste bych doporucoval overit, zda i tam
> neni povoleno mit v dobe necinnosti vysilac odpojen.

No problem je ten, ze ja potrebujem detekovat stav, som na zbernici
alebo nie. Zial pozeral som do datasheetov budicov RS485 a tam je
vsetko okrem start-bitu a log.0 na vstupe riesene ako fail-safe a dava
to log.1 na vystupe budica. Takze to treba vhodne dobastlit.

> A proc tranzistormi? Kde je 5V a neni duraz na nizkou spotrebu, prijem RS4xx
> resi SN75176 za par korun, u 3V ci nizkoprikonovych zarizeni uz to chce,
> pravda, neco drazsiho.

Ak by sa to podarilo s tranzistormi, tak vysledna spotreba bude ovela
mensia, nez integrovaneho obvodu.

> Jinak asi nejsnaze operacni zesilovac/komparator.

Tomuto by som sa rad vyhol, pretoze je to dalsi blok pod napatim, co
prinasa z pohladu koncepcie rozne dalsie problemy. Dalsia vec je, ze
by to nemalo byt prilis zlozite a nechcem aby to bolo komplikovanjsie
nez cela elektronika za tym. V druhom pripade budem hladat asi ine
riesenie.

A.