Osvitovka na UV

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Leden 25 18:01:09 CET 2013

> Ale prece jen se u te LED projevuje to, ze je to plosny zdroj. U vybojky mam
> vzdalenost od zdroje svetla 45cm. Kdyz srovnam naexponovany resist, tak
> u vybojky jsou ty linie ostrejsi a maji spravne proporce - na testovanim obrazci
> mam cary 0.1mm, oddelene mezerou 0.15. U vybojky je jasne poznat, ze mezera
> je sirsi nez cara, u LED je stejna.

A co z těch LEDek udělat jeden (téměř) bodový zdroj, prostě je slepit a
spájet co nejblíž k sobě a svítit tím z větší vzdálenosti? Prostě jako
výbojkou.

Podle mě plošný zdroj (paprsky dopadají ze všech možných úhlů) vyžaduje
tloušťku resistu, tloušťku pigmentu na předloze a vzájemnou vzdálenost
blížící se 0. Pak to může fungovat, stačí si to nakreslit. V opačném
případě to chce bodový zdroj - tím víc, čím víc ty podmínky nejsou splněné.

> A jeste jedna zajimavost: resist, osviceny vybojkou ma jinou barvu, nez osviceny LED.
> Ten z vybojky je syte modry, ten z LED ma takovou trochu vyblitou modrou barvu,
> lehce do tyrkysu.

Jen jestli to nesouvisí s podexponováním u LED metody. Pořád si myslím,
že energie nejen v užitečné oblasti (tedy vztažená ke křivce spektrální
citlivosti resistu) nutně musí u LED být mnohem menší. Když pominu
účinnost, tak to plyne z nižšího příkonu. Fyzika je prostě pořád stejná...

Zkuste to schválně pod LED nechat mnohem déle a srovnávat pak.

---
Jirka