OT. pro ty co mají a nemají rádi ČP

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Leden 25 11:00:14 CET 2013

Dobre uz to slo verejne...tak schvalne ceho se doberem.

Radek Vicek

Dne 25.1.2013 10:22, Pavel Kutina napsal(a):
> Ale pane exkolego, nebojte se, ja tu predstavu mam a to velmi dobrou...
> Samozrejme to prenechani casti pobocek je rozumna cesta, jak se domoci
> "sdileni prostredku",
Ja vim, ze jste byvalej kolega, prave proto nechapu jak jste mohl
napsat, ze by CP sdilela pobocky.
Ja si to dovedu predstavit teoreticky, ale ne prakticky. Jak byste to
chtel opravdu realne udelat - to byste vzadu v zazemi kde je sklad treba
na baliky to rozdelil prepazkama a kazda spolecnost by tam mela svuj
kamrlik? A kolik tech kamrliku byste tam udelal? A pridelal byste ho pro
kazdou novou spolecnost co se rozhodne dorucovat? To same prepazky? Kdyz
je posta se dvema prepazkama? Jak se tam vejdou najednou tri spolecnosti
a kdo bude platit ty prestavby?

jen se obavam, ze by to dopadlo tak, jako v
> pripade privatizace drah, tedy ze CP by si (rada) ponechala posty typu
> Brno 2, tedy ty, kde se za den protoci nekolik milionu jak v hotovosti,
> tak v ceninach, a velmi rada se zbavi post typu Horni Dolni, kde si dva
> duchodci prijdou pro penize a jeden clovek koupi znamku (a nekdy ani to
> ne). Ale v prumeru by to znamenalo, ze kazdy bude mit jedno pracoviste :)
No jasne a nase konkurence jsou altruisti...
Pokud by se neco melo delit tak by si musela konkurence vzit k te velke
poste treba dalsi tricet tech post v Horni Dolni a to se jim evidentne
nechce. Navic Vam povim jak by to dopadlo - soukromnici by ty male
pobocky okamzite zavreli (rozprodali), protoze na ne by nikdo paky nemel
(jako na politicky rizeny s.p.), zacali by se okamzite prsit jak jsou
skveli, ze jsou v plusu.
Lidi na vesnicich rvou, starostove bombarduji MV dokonce i kdyz ted
posta se snazi prevest tyhle tragicke pobocky na "licencovane"
poskytovatele a CP by jim za to platila - nechteji to delat ani obecni
urady. Ale jeci ze posta na vsi u nich vzdycky byla a ze to neni mozne,
abysme to zavreli.

> [...]
> balikovou tridirnu v Jindrisske. U depa jaksi neni uplne nutne, aby bylo
> dostupne pro zakazniky, kdyz se predpoklada, ze posledni mili zajisti
> rozvoz. Bylo by pomerne naivni si myslet, ze by CP prosperovala tak jako
> dnes, pokud by mela pobocky na stejnych mistech, kde jsou depa. A
> jestlize nebude mit pobocky v lokalitach, ktere jsou snadno a dobre
> dostupna pro zakazniky, tak o zakazniky prijde. Vcelku jednoducha
> logika, ne? Bohuzel tech "konkurenceschopnych" mist je (pri
> srovnatelnych nakladech) treba v centrech velkych mest zanedbatelne
No a co teda navrhujete? Konkretne? CP ma pres 3000 pobocek - realne by
bylo potreba odhaduji cca 1000. Takze 2000 jich zrusit? A zbytek bysme
teda sdileli?

> To srovnani s Kaflandem a Albertem kulha na obe nohy - pokud vim, tak
> vybudovani Kauflandu si majitele Alberta neplatili ze svych dani (ba
> dokonce to nebylo ani naopak), na rozdil od infrastruktury Telecomu,
> Ceskych drah nebo Ceske posty.
Ja se neptam, kdo ten barak zaplatil, ja se ptam - proc by nemohlo uplne
stejne jako navrhujete v jednom baraku fungovat Tesco, Globus a Makro.
Jak by to tam vypadalo ve skutecnosti - kazdej tretinu skladu, tretinu
pokladen, kazdej svyho vedouciho (v jednom kanclu nebo kazdej zvlast?),
kazdej svyho bejka na palety? A do kosiku byste si dal teda kus zbozi
Tesco, kus Globus a pak byste s tim prosel pres dve pokladny?

Muzete mi to nejak vysvetlit jak by to sdileni pobocek melo fungovat?

.
.
.