OT:Xilinx - ach jo.

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Leden 23 20:19:23 CET 2013

Původní zpráva ze dne 23.1.2013 od Miroslav Mraz:

> Na webu ASIX jsem objevil toto oznámení:

> V rámci vítězného boje proti mezinárodnímu terorismu a darebáckým
> režimům zpřísnila firma Xilinx podmínky pro prodej svých součástek,

> Nějak přestávám tento svět chápat.

Občas se prostě firma zblázní a zavede nějaké podmínky, které jsou pro
jiné neakceptovatelné. I mně se to stalo a není to zase tak dávno.
Roky jsem prodával i sám používal antivirové produkty ESET. Jak ty
desktopové, tak i serverové. A vše v pohodě.

Kdysi se stalo to, že mi distributor najednou sdělil, že co prodávám
zákazníkům je OK, ale pro své použití musím licence buď nakupovat za
koncové ceny, a nebo čerpat bezplatné NFR licence, na které jsem měl
nárok jako prodejce podle obratu. OK, takže někdy jsem čerpal NFR
licence, někdy jsem si koupil své licence za plnou cenu, abych nemusel
řešit hovadiny.

No a nakonec (myslím tak před dvěma roky) udělali velmi zajímavou věc.
Distributor, od kterého beru většinu software (od toho distributoři
přece jsou), mi sdělil, že sice můžu brát nadále licence ESET od nich,
ale že i tak musím mít smlouvu o partnerství uzavřenou přímo s ESETem.
Že to chtějí mít víc pod kontrolou. Trochu nezvyklé, nicméně tedy jsem
se partnerem chtěl stát. To mě ale hodně rychle přešlo, když jsem si
přečetl partnerskou smlouvu. Vynucovali si tam souhlas s nezávislým
auditem dodržování partnerských podmínek a prodejů a účetnictví,
kterému bych musel poskytovat součinnost, měli tam uvedené zcela
nejasné smluvní pokuty placené denně, měli tam nejasně definované
mlčenlivosti zase pod hrozbami pokut a celé to bylo hodně prapodivné.
Tak jsem jim to hodil na hlavu, poslal je do háje a od té doby
neprodávám ESET.

A nejen že neprodávám, ale ani nepoužívám. Sebe i téměř všechny své
zákazníky jsem převedl na jiná řešení. Občas vzpomínám, jak tu pomalu
slovenský ESET začínal, jaká to kdysi byla rozumná firma, jak byli
pružní. Později jak nebyli schopni rychle reagovat na antivirové
hrozby a klidně jim mnoho dní viry procházely, ačkoliv byly už známé a
jiné antiviráky je znaly. A nakonec se z nich stal takový mastodont,
se kterým už dokonce spolupracovat odmítám.

Takže občas se to přihodí, to se nedá nic dělat.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem