Hardwarova otazka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 23 00:18:32 CET 2013

> No jo, no, navíc zákon pana Ohma taky nezná každej elektrikář, že jo...

Pan docent Sumichrast z Katedry teoretickej a experimentalnej elektrotechniky nam v 1. rocniku VS na prvej prednaske z obvodov napisal na tabulu 4 Maxwellove rovnice. Potom sa otocil do saly a povedal, ze to je vlastne vsetko a ze tymto by sa mohli jeho prednasky aj skoncit, akurat ze su tu rozne specialne pripady ktore stoja za zmienk - no a tych specialnych pripadov a zmienok vydalo na nasledujuce 3 semestre (obvody + vedenia + elmag pole)...

Z takehoto pohladu to nie je vzdy vsetko take rukolapne (akoze napr. tu tie 2kV cele zostanu dnuka v meraku (na tom odpore)). Ako praktik mate v tomto smere jednoducho lepsie vzdelanie. No a ja to, ze niecomu nerozumiem, pokladam za uplne normalny a bezny jav...

> Někdy se vrátíme k tomu, proč ty součástky jdou do háje, když při
> připojování (nebbo odpojování) vznikne oblouk. Před dvěma roky jsme to
> nějak nedořešili ;-)

Vyvolalo to len velmi matne spomienky.... skuste pripomenut linkom...

... lebo nieco s VF?

wek