Cim rezat plechy a DPS ?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Úterý Leden 22 21:02:50 CET 2013

Formatovaci pila je hezka vec, ale jednak to chce mistnost a take to je
docela draha hracka,  tu uz bych si radeji poridil portalovou CNC frezu, ono
na ni stejne jednou dojde :-)

Kompresom mame , ale bohuzel jen 240l :-(

Hutta

---------- Původní zpráva ----------
Od: Ales Prochaska <prochaska na alsoft.cz>
Datum: 22. 1. 2013
Předmět: Re: Cim rezat plechy a DPS ?

"Na hliník je výborná věc truhlářská formátovací pila. Zvládá i
laminát, dokonce i HSS kotouče na kov mají přijatelnou výdrž.
Karbidové pily jsou ovšem lepší, to platí pro laminát i pro hliník. Já
s ní řežu desky až do síly 30 mm. Ta formátovací pila je jednoznačně
stroj kategorie jak-jsem-bez-toho-mohl-žít.

Alternativně na plechy (i ocelové) tohle:
http://www.uni-max.cz/pneumaticka-prostrihovacka-uni/d/img/ . Super
věc, pokud máte kompresor s výkonem přes 300 L/min. Též to existuje v
elektrické verzi, ale takové prostřihovačky už jsou dosti drahé.

Ales Prochaska