Na notebook x86 32 nebo 64bit? - Shrnutí

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Leden 22 11:03:03 CET 2013

Tak tu mám Suse 64b, virtualizace KVM chodí skvěle, líp než v XenClientovi
(KVM má mnohem lepší hw takže si vyberete na co nepotřebujete instalovat
ovladač, umí pauznout jedoucí stroj do RAMky (vmware uloží ramku na disk),
grafy...), a přímo od Suse lepší nástroj na tvorbu PC. Xenclient byl ale
takový kompaktnější, virtuální stroj byl vizuálně zcela izolovaný od OS, u
KVM pokud si nesedne grafika do rozlišení Suse, myš přejede i do černé
oblasti, místo aby se zastavila na hraně.

Mageia: je líp připravená pro laické uživatele, i velmi složitou soustavu
nástrojů má přímo v menu s jednoduchou klikací konfigurací (třeba poměrně
vyčůraná konfigurace firewallu jako rodičovský dohled, nechat si tímto
udělat konfiguraci a pak to ručně doladit).

Suse: je líp připravené pro firmy a servery, jako desktop jen pro někoho kdo
se hodně vyzná, jinak to pro něj bude černá skříňka. V podstatě jediné
problémy co jsem měl, bylo nepochopení filosofie SuSE. Nepodařilo se mi ale
např. nainstalovat Iron browser z externího RPMka.

KDE jsem opustil před cca 7 lety, je pěkné, ale nejde mi změnit pozadí toho
pruhu na jednolité a chvilku mi trvalo, než jsem přišel na to jak z něj
udělat svislý, 2x jsem si musel smáznout profil KDE než se mi povedlo
kliknout na správné místo, nešlo to vrátit.

Nové GNOME je ale naprosto nepoužitelné, to se dneska hodí tak leda na
tablet.