Re: OT: Brněnští vědci otestovali vlečný paprsek. Sci-fi se stává realitou

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Leden 22 10:26:56 CET 2013

Od doby, co vím, že laserem se dá chladit, případně udržovat atomy na místě,
mě takové věci nepřekvapují. Výzkum kvantových počítačů si bez toho
prakticky nelze představit.

Ale zajímalo by mě, jak je to s tím posledním odstavcem. Mikroskop i lasery
různých výkonů tu mám.

PH

From: "d.petr" <d.petr na post.cz>
Kupodivu mi o něčem takovém vyprávěl tak před 7 (?, určitě více, než 5)
lety jeden človíček na FJFI v Holešovicích. Že právě taky malinké
objekty dokážou světlem (laserem?) přitahovat. Dokonce mi i trošku
vysvětloval, jak na to. Že snad nějaké interference a energie a maxima a
minima a ono se "to" pak pohybuje po spádu klidně i směrem ke zdroji ...
No vyprávěl to celkem normálně, asi stylem "a když se k odporu připojí
vyšší napětí, tak víc topí". Bůh suď, proč jsem z toho chápal tak málo. :-D