Dalsie moralne vitazstvo nad k***itkom v spotrebnej elektronike (aj ked sa to tunajsim fachmanom bude zdat trivialne)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 21 22:01:04 CET 2013

Manzelka prisla s tym, ze sa pokazil DVBT STB (asi rocny). Ze po zapnuti nesiel, tak vytiahla zasunula adapter z/do zasuvky, potom sa rozbehol, isiel asi pol hodinu a zdochol, ani LEDka nesvieti, a uz na vy/zapinanie nereguje.

Tak som zacal cely nervozny frflat, ze to su vsetko take kramy, ale ona ma prehovorila, aby som sa na to aspon pozrel, no tak som zobral merak a odmeral som na adaptere nulu. Vravim, nervozne, adapter v keli, su to vsetko take kramy... :-) No nic, beriem adapter do roboty, ze pozriem na internete co sa da kupit, v najhorsom prehodim kabel (tych konektorov je aspon zo dva tucty)..,

Adapter spinany 5V/1.25A, celkom fesny malicky, v SOS maju taky pekny maly adapter s USB vystupom ale je to 1A, hm, budem to skusat tych 25%? Maju tam aj taky 5V/1.5A za asi 6 ojro ale je to znacky MW co nie je MeanWell ako som si myslel ale nejaky viac sunt, uz sme to tu na hw-liste preberali... a uz som od nich adapter mal a nebol som nadseny, piskal, aj ked je fakt ze vydrzal vyse troch rokov 24/7... ale piskal... Maju aj nemecky 5V/1.3A, to by bolo fajn, ale to je uz vyse 10 ojro, to je takmer polovica toho co stal cely STB aj s adapterom... ale ked inak nepojde...

Tak som vahajuc pobehoval po firme az mi padlo do ruky kladivko, nuz som pokladivkoval po milom adapteri, ved co uz sa da stratit, a podarilo sa... vnutri celkom pekne, dost nahustene ale ziadne ocividne sr*cky... privod od vidlice drotmi a ajhla, jeden z nich je ulomeny, vlastne nie, on k tomu koliku bol pristudakovany a odpadol, nijako to nie je zatazovane...

Tak som ho poriadne priletoval, so satisfakciou, ze olovnatou pajkou davam facku bruselskej ekoteroristickej klike :-) a adapter funguje... Som ho zobral domov, nemam ultrazvukovu zvaracku na plasty, kto to ma v kuchyni medzi sporakom a hriankovacom, zeano, dal som trocha chemoprenu ale tomu neverim, pozichroval klasickou izolackou, no nasiel som len cervenu, cert to ber, nik sa na to nediva, ci som mal radsej dat samovulkanizacku, ta by ale bola fakt skareda aj ked cierna... Detom som dal prednasku, ze to, co je dnuka, zabija, takze nebabrat... Lepsia polovicka berie fungujuci STB ako samozrejmost, ziadne vykriky obdivu...

Vcera som mimochodom opravoval aj rozsypany vypinac na synovej stolnej lampe... mam pocit, ze uz asi 50% elektrospotrebicov co mame v domacnosti som opravoval ci uz mechanicky alebo elektricky... kebyze nie som elektrikar, tak to vsetko je uz asi na smetisku, nemam ziadne naivne predstavy o tzv. zbernych dvoroch a tzv. recyklacii...

Ja viem, je taka doba. Dnes to bolo male vitazstvo, ale v globale to teda nie je to dobre.

wek