LED majak

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Leden 21 19:24:40 CET 2013

Na viditelnost by skutečně byla asi lepší xenonová výbojka, nicméně
pokud chcete zachovat jeden zdroj (trakční aku) a nevyrábět rušení
měničem, dal bych tam tu OSRAM, nebo jinou vhodnou LED.

V datasheetu se dočtete, že má při šířce pulsu 50ms a mezeře mezi pulsy
 > cca 3,1 s přípustný proud 2A. Určitě to půjde i trochu překročit,
takže bych nabíjel vhodný C třeba z 5V pro přijímač (nebo i přímo z toho
trakčního aku) a pomocí transistoru (nejspíš MOSFETu) ho cyklicky
vybíjel do LED, příp. ještě doplněné malým předřadným odporem. Délku
pulsu by měl přitom určovat přímo kondenzátor a sériový odpor LED + ten
ev. odpor (výpočet je vcelku triviální).

Střední příkon bude minimální a vidět by to mohlo být slušně.

Otázka je, zda nezvolit jinou barvu, která by mohla ve dne být vidět
víc, než bílá.

---
Jirka