Elektronika do auta.

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Pondělí Leden 21 10:27:56 CET 2013


Na tyhle věci je optimální paměť FRAM. Na rozdíl od EEPROM nemá omezený 
počet zápisů a zápis je rychlý, takže jí můžete na příslušné proměnné 
používat jako RAM. Výpadky napájení pak nemusíte řešit.
Anděl

Dne 21.1.2013 9:21, Tomáš Hamouz napsal(a):
> Myslím že si jen nerozumíme.
>
> Souhlasím se vším, co jste napsal.
>
> Já měl na mysli ješto to, že pokud má zařízení uchovávat svůj stav
> trvale (např. počitadlo kilometrů nebo motohodin), musí mít ještě
> nějak ošetřené aby zcela neočekávaným zásahem (utržení baterky)
> nepřišlo o svoji historii.
>
> Jedna z variant je třeba ta vestavěná baterie, jiná je detekce výpadku
> napájení a uklizení stavu do zálohovací paměti. Jde o to, aby zařízení
> na takovou situaci bylo připravené.
>
> Tomáš
>
>
> PL>  Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.
> PL>  Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake
> PL>  vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany
> PL>  step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny
> PL>  na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.
>
> PL>  Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.
> PL>  Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt
> PL>  zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.
> PL>  A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho
> PL>  napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych
> PL>  casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti
> PL>  (ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).
>
> PL>  Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta
> PL>  neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto
> PL>  ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt
> PL>  zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera
> PL>  spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.
> PL>  Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud
> PL>  je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere
> PL>  ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika
> PL>  vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne
> PL>  dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.
>
> PL>  PL
>
> PL>  *******************************
>
> PL>  From: "Tomáš Hamouz"<hamouz na alsoft.cz>
> PL>  To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
> PL>  Sent: Friday, January 18, 2013 1:44 PM
> PL>  Subject: Re: Elektronika do auta.
>
>
> PL>  | Domnívám se že Vám nedochází že se jedná o elektroniku napájenou ze
> PL>  | zdroje, ke kterému má přístup ještě někdo jiný a který s ním může
> PL>  | dělat cokoliv.
> PL>  | Nastartovat, pustit ventilátor, odpojit baterku...
> PL>  |
> PL>  | V takovém případě nezbývá než mít zařízení udělané tak, aby byl na
> PL>  | obdobné katastrofy připravené.
> PL>  |
> PL>  | Tomáš
> PL>  |
> PL>  |
> | PL>>  No nevim. Je zde snaha co nejlepe resit nasledky, ale ne pricinu problemu.
> | PL>>  Udelat system odolny proti padu je urcite fajn. Ale melo by se predevsim
> | PL>>  (podle me) resit to, aby k tem padum vubec nedochazelo (nebo max. velmi
> | PL>>  vyjimecne). Pripada mi to jako resit jak co nejvic urychlit leceni zlomene
> | PL>>  nohy misto toho, jak vyresit, abych si ji vubec nezlomil.
> PL>  |
> | PL>>  Pokud vite, ze mate ms vypadky napajeni - to je tak velky problem vylepsit
> | PL>>  ten zdroj tak, aby par ms vydrzel? Pokud je to elektronika, tak jeji odber
> | PL>>  snad neni buhvijak velky, takze to udrzi bezne kondenzatory vyrazne dele,
> | PL>>  nez par ms. Mate vstupni kondenzatory oddelene diodou, abyste z tech
> | PL>>  kondenzatoru nepomahal zivit startovani? Pokud je tam neco, co ma velky
> | PL>>  odber (rele, motor atd.), tak at vypadne napajeni tem vysokoodberovym castem,
> | PL>>  ale elektronika at ma zachovane napajeni (opet analogie s clovekem: pri
> | PL>>  nedostatku kysliku, zivin, tepla atd. zacnou odumirat periferie, ale mozek
> | PL>>  a srdce dostava vse, co jeste zbyva).
> PL>  |
> | PL>>  A je nutne pri vypnuti udelat "havarii"? Nemuze byt elektronika napajena
> | PL>>  neustale? Pripadne pokud by to bylo nutne, tak at se ta elektronika vypne
> | PL>>  sama po radnem ukonceni.
> PL>  |
> | PL>>  PL
> PL>  |
> | PL>>  ************************************
> PL>  |
> | PL>>  From: "Josef Štengl"<ok1ced na nagano.cz>
> | PL>>  To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
> | PL>>  Sent: Friday, January 18, 2013 9:53 AM
> | PL>>  Subject: Re: Elektronika do auta.
> PL>  |
> PL>  |
> | PL>>  | Výpadky ani ne, ale poklesy napětí (jednotky ms).
> | PL>>  |
> | PL>>  | Startování (nejvíce kritické)
> | PL>>  |
> | PL>>  | Zapínání ventilátorů, klimatizace, elektrický (elektrohydraulický)
> | PL>>  | posilovač řízení (pro těžší auta i 1–2kW  špičky, zvláště když auto
> | PL>>  | stojí) a podobně.
> | PL>>  |
> | PL>>  | A samozřejmě je velký výpadek při vypnutí :-).
> | PL>>  |
> | PL>>  | ced
> | PL>>  |
> | PL>>  |
> | PL>>  | Dne 17.1.2013 20:28, Petr Labaj napsal(a):
> ||>>>  Ja jsem nejak nepochopil, kdy k tem vypadkum dochazi.
> ||>>>  K tomu dojde pri vypnuti daneho zarizeni, nebo tam jsou vypadky napajeni?
> PL>  |
> PL>  _______________________________________________
> PL>  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> PL>  Hw-list na list.hw.cz
> PL>  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list