Výroba battery packu

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Leden 20 20:10:36 CET 2013

V textu:

> Zdravím,
>   zajímalo by mne, zda máte vyvinutu nějakou spolehlivou technologii pro
> domácí výrobu battery packů. Potřebuji vyrobit atypický z 5 kusů NiXX (asi
> tam dám NiMH, ačkoliv tam byl NiCd) tvaru AA, ve tvaru "tužky" ze 3 článků
> za sebou , ke které je přiložena kratší tužka ze 2 článků (a obojí slepeno
> do jednoho kusu).
>   1) Plánuji použít praporkové typy, ale pájení těch praporků mi vždy dělalo
> potíže, nechtěl jsem to moc prohřívat, abych nepoškodil článek, ale nechytalo
> to vůbec pájku. Je na to nějaký prostředek ?

MTL408/468 (není nutný oplach) nebo
http://www.gme.cz/pajeci-kapaliny/pajeci-kapalina-elchemco-s-paj-kap-ne-p745-007/
(důkladný oplach je nutný). Samozřejmě pásek předpokládám z pájitelného
materiálu---

>   2) Dáváte mezi články (když jsou k sobě čely) nějakou izolaci ? V profi
> sestavách tam něco bývá...

Ano, pokud je třeba. Tvrdý papír + kyanoakrylát v nenáročných případech,
nebo kapton v těch náročnějších.

>   3) Fixace: Samosmršťovačka ? Scotch-páska ? Nějaký jiný trik ?

Tepelně smrštitelná bužírka, předtím slepení kyanoakrylátem (pokud jsou
články vedle sebe).

V modelařině jde o běžně používané postupy.

Články kup samozřejmě značkové (GP je poslední dobou lepší než Sanyo),
zvaž technologii ReCyko (nízké samovybíjení, nevhodné pro velké odběry).

Jestli si na to netroufáš, tak řada firem dělá akupacky na zakázku a
vývody článků zpravidla boduje (svářečkou).

---
Jirka