OT vikend (Elektronika do auta)

Neděle Leden 20 19:00:09 CET 2013

Já jsem jednou v Prešově v tankových opravnách zažil prověrku spojení
východního okruhu. Byl jsem kvůli tomu i na velitelství východního
okruhu (též v Prešově), kde nám bylo vysvětleno že tahle prověrka se v
principu dělat nesmí, protože nepřítel by pak znal všechny naše
kmittočty. Proto se pojede na záložních. Pak že platí zákaz otevřené
řeči, musí se používat kódovací tabulky. Ukazoval nám, že jich tam má
štos. Ty tabulky jsem znal ještě z vojenské katedry.

Šel jsem za náčelníkem štábu, že by bylo potřeba u poplachové vysílačky
nabít baterku. Řekl mi že v žádném případě, protože vysílačka je za
mřížema a hlídá jí strážný, takže tu baterku nikdo nemoh vybít. Zeptal
jsem se ho, kdy naposled se s tím něco dělalo. Prý před rokem :-) Po
větším přesvědčování jsem dostal svolení abych jí nabil. Pak jsem si mu
řek o kódovací tabulku. Zjevně nevěděl vo co go a začal prohrabovat
bordel. Přibližně jednou za půl hodiny za mnou poslal vojáka s nějakým
papírem, jestli je to ono. Říkal jsem mu ať to teda nehledá, že na
velitelství okruhu jich mají spoustu. Prý že ať mě to ani nenapadne :-)
ale nakonec jí našel.

Při vlastním spojení jsem byl asi jediný, kdo tu tabulku používal. Takže
mi nikdo nerozumněl. Spojení probíhalo na jiných kmitočtech než mi
napsali, musel jsem trochu hledat. Vysílat tak že anténu zhruba doladím
na nejlepší citlivost přijímače a pak během 3x opakování výzvy si jí už
jen doladím jemně, taky nebylo úspěšné. Nikdo nebyl připravený, že už má
reagovat. Když jsem na pásmu zaslech že někomu běží vysílač, trvalo mu
to možná minutu, než do toho něco řek.

Prověrka spojení dopadla samosřejmě na výbornou, nejspíš jako každý rok
:-) Ale na štěstí to bylo dost daleko od německých soudruhů, takže jsme
si snad tak velkou ostudu neudělali :-)

Anděl