Na notebook x86 32 nebo 64bit?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Leden 20 17:24:47 CET 2013

Dobrý den,

dostal jsem v práci notebook Lenovo T420, jelikož W7 co tam byly mi
nerozchodili tak abych s tím mohl pracovat, dali mi volnou ruku nad tím
co tam budu mít.

Zkusil jsem tam dát XenClient že tam budu mít zvirtualizovaný i původní
notebook s XP, ale jednak do něj nešla obnovit záloha a navíc v tom některé
distribuce nejely a ani se mi tam vůbec nepodařilo dostat xentools tak, aby
to xenclient viděl.

Takže - nakonec jsem výběrem skončil u Mageia2-KDE (oblíbené Gnome se nějak
zvrtlo na obtížně customizovatelný nesmysl), nebo opensuse (v Xenclientovi
nešlo ani nabootovat cd).

Vzhledem k tomu, že se v práci potýkám s tím, co všecko na x64 chybí, chtěl
bych vědět, jestli vzhledem k virtualizaci si tam mám dát x64 nebo x32?

A bude lepší si tam dát Suse, nebo mám zůstat u mandrakáckého klonu -
mageiy, jak z hlediska stability i množství předpřipravených aplikací?

Děkuji, JL.

(chtěl bych to stihnout ještě dneska, abych zítra mohl na tom aspoň ve
virtuálu starých XP dělat)