Identifikace soucastky v FTEU 901

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 19 22:18:32 CET 2013

No vidite, ze som mal pravdu, a ze sa to rozobrat pri troske vole da... a ani krabicu ste nemuseli rozmlatit... :-)

Ten kondik je ocividne tou pravou stranou (smerom k stabilizatoru) pripojeny cez 220 ohmov rovno na napajanie dosky za stabilizatorom. To je logicke. Stavim sa, ze na tej strane ma napisane to +. A logicky teda druhy koniec je na -, t.j. na zemi. Skuste si to pipatkom, musi to pipat voci bodom, ktore som oznacil ako zem, napr. stredny vyvod stabilizatora a emitor tranzistora co spina rele; aj minus gretza by mal byt tam.

Ergo, inkriminovana suciastka je zapojena rovno medzi nejake medzi-napajanie (ten horny vodic co som oznacil sipkou) a zem. Co ine ako zenera?

A este jedna vec - ta cievka rele je podla http://www.te.com/catalog/pn/en/4-1393240-8 na 12 V a ma odpor cievky okolo 1.44kOhm. 470Ohm v serii by bol holy nezmysel, t.j. to je naopak - zo zdroja (gretza) ide 12V rovno spodom na nohu rele, a az z nich je odvodenych nieco ako 7V??? (zavisi od toho ake napatie lezie zo stabilizatora) cez tych 470 Ohm a to je stabilizovane tou zenerou. Znova, treba overit prepipanim na gretz. Idealne by bolo vytiahnut rele a supercap a pozriet sa, ako je to zdola zapojene, ale pipanie by mohlo stacit.

Ak mam pravdu a bola to zenera, tak mohla odist aj jednorazovym dejom (nejaka spicka na 230V), ale minimalne treba premerat tu protikopancovu diodu na cievke rele. A ano, moze byt nacaty ten zrazaci kond a mat zvod, to by bolo velmi neprijemne. Ale ak by sa mal vymenit, tak pozor, napatie je tiez dolezite, ale velmi dolezite je aj to ze je typu X2.

Este stale nerozumiem tomu obvodu okolo toho gretzu.

Mimochodom, ta farebna gulka v strede je zrejme termistor... :-)

wek