OT vikend (Elektronika do auta)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Leden 19 20:56:29 CET 2013

Ja jsem kdysi jako malej kluk (mohlo to byt tak v roce 1973), kdyz blizko nas asfaltovali kus chodniku, s uzasem sledoval, jak startuji takovy ten maly rucni  asfaltersky valec. Byl to jednovalec a chlapek nejprve z valce vysrouboval jakoby svicku. Ve skutecnosti to byla sroubovaci kovova trubicka (dira zhruba jako na normalni svicku), do ktere po vysroubovani vlozil tycku velikosti tak pulky cigarety zrejme smotanou z nejakeho cigaretoveho papirku nebo jemu podobneho materialu. Pak konec zapalil, trochu rozfoukal (doutnalo to jako kousek dreveneho uhli) a zasrouboval to zpet do valce. To uz druhy klikou roztacel podle namahy velmi tezky setrvacnik. Kdyz byla svicka zasroubovana, nejakou packou pustili spojku a jeste trochu tocili klikou, ale motor po nekolika otackach zacal blafat a po nekolika dalsich krasne naskocil. Dymu bylo kolem podobne jako na tom videu te vejtrasky.
Takze je videt, ze ani zhaveni nemusi byt slozite.

Jakub Serych