OT vikend (Elektronika do auta)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 19 14:26:37 CET 2013

Stejne je to zvlastni, jak byl drive inovacni cyklus pomaly.
Elektricke topne spiraly prece v dobe vzniku techto aut byly
bezne pouzivana vec. A vzhledem k tomu, ze u nas se tato
technika delala s ohledem na drsne Sovetske podminky, tak
o to vic prekvapi, ze se nejake zhaveni a predehrivani sani,
oleje a pripadne i paliva nezacalo rychle doplnovat. Materialove
to narocne nebylo, spolehlivost by to neomezilo (pri poruse
ohrevu by to fungovalo stejne jako ted), a operativnost pouziti
by to jiste zvysilo. A energeticky (zvhledem ke spotrebovane
energii z baterii) by to myslim taky nemuselo vyjit o moc hur.

PL

***********************************

From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 19, 2013 11:44 AM
Subject: Re: OT vikend (Elektronika do auta)

Zdravím,

> Ukapla mi slza.
> na tomhle stroji jsem delal autoskolu!
> Co se tyce startu, krom tech postupu s novinami bylo v kabine ustroji na
> male hlinikove bombicky s eterem.

Ano, bombičky se daly zakoupit pod názvem "Motorstarter R20".

> Pri startu se propichla a eter vstriknul do sani.
> Pak to naskocilo a vypadalo to ze se motor rozpadne.

Však se taky občas rozpadl.
Můj kamarád na nich jezdil na vojně. Měli zakázáno toto startovací ústrojí
používat. Jednou však byla tuhá zima a ani stranický tisk nepomáhal, tak
dostali výjimku. A zřejmě toho tam nastříkali moc, protože motor se skutečně
rozběhl, ale záhy se zlomila ojnice a prošla klikovou skříní ven... On ten éter
dělá při výbuchu velké rázy (hoří rychle, na rozdíl od nafty) a na mrazem
prokřehlý motor je to opravdu velká zátěž.

Zdraví Pavel