Re: foták s wifi

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Leden 19 04:07:49 CET 2013

Já bych naopak byl pro ultrazoom, ale bez wifi. Přetahování několika
(desítek) giga přes wifi bude totiž trvat celkem dlouho. Takže bych raději
věnoval pozornost optice, aby to mělo výhody ultrazoomu, ale nemělo časté
nevýhody.

Není zas takový problém najít dobrý UZ, ale pochybuji, že bude mít wifi a
když bude mít wifi, tak zas pochybuji, že bude mít dobrou optiku. Prostě 600
mm při cloně min 6 a s malým čipem vede k tomu, že pokud nesvítí sluníčko,
lze si vybrat mezi zašuměno a rozmazáno. Bez wifi je výběr větší, takže
najednou jde mít clonu 4 a trochu větší čip, přitom se to ještě pořád vejde
pánům do kapes u kapsáčů a dámám do kabelek.

Když na odkazované stránce vypnu wifi + "built in", tak se už najdou hezké
kousky pro "SLR-like" a "15x and up", ale samozřejmě se to s tím ultra nesmí
přehnat:-)

Faktem je, že kamarád co studuje fotografickou školu, občas použije nějaké
mé fotky z Panasonicu FZ-18 a nezdá se, že by z vytisknutého výsledku
hodnotitelé poznali, že to nebylo z DSLR:-) Také jsem tu kdysi ukazoval
maličkou fotku dravce s kořistí, co jsem náhodně vyfotil, když letěl okolo,
byla velmi zkritizována, že prý je to úplně na nic... Krátce po té jsem
viděl fotku nějakého v Praze neobvyklého ptáka, na které bylo přibližně
stejné množství informací (pták velký desítky Px) a vedle fotku autorů s
"kanóny", z nichž jeden ji vytvořil:-)

Celkově mi vychází, že když seřadím tyto kategorie:

mobil / krabička od mýdla s UZ, nebo moc MPx
krabička od mýdla
větší kompakt s přehnaným UZ a moc MPx
větší kompakt s UZ
větší kompakt s malým zoomem
DSLR

Tak každým řádkem cca řádově vzroste počet situací, které lze z hlediska
světla ještě dobře vyfotit. Jenže wifi končí s koncem krabiček od mýdla a
pak je zas až u DSLR, ale ty se už moc nehodí na nečekané situace, což je
zrovna u dětí velký hendikep.

Když už něco s wifi, tak až bude dítě větší, pořídit třeba něco jako kameru
GoPro, s tou je hodně zábavy:-)

PH

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
Ultrazooooooooom radej ne.
No a to wifi... asi tak 5 kliknuti
http://www.dpreview.com/products/search/cameras#criterias=SpecsCoreParams%2CSpecsWireless&includeDiscontinued=No&sort=newestFirst&view=list&page=2&paramSpecsCoreParamsBodyType=&paramSpecsWireless=BuiltIn