Elektronika do auta.

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Pátek Leden 18 15:33:43 CET 2013


Nevim, já Vám taky uplně nerozumím, že máte svou elektroniku v jednom
autě to je hezké, ale vy třeba se chováte naprosto bežně standardně, 
představte

si, že Vaše elektronika je v několik tisících, milionéch autech, a tam se 
najde

pár blbců, co potřebujou něco přivařit tak si vemu jeden a druhý kabel z 
baterky

a jdou na věc uznávám je to přitažené za uši jak jim zabráníte, bude se 
měnit

baterka jen v servisu a nebude k ní přístup. Preventivně každý rok... Ono to

fakt nebude černobilé a pokud to zařízení nevadí tak mi to ošetření přijde 
ideální,

co udělá vaše zařízení při výměnně baterie, sice jste zabezpečil, zdroj a 
vše, ale

když někdo vymění baterku co budete dělat. Jo jen tak mimochodem zkuste si

u Octavie II vyndat baterku a zamknout auto klíčem :-D Všechny zámky jsou 
zaslepné

kromě u řidiče. Ano klíčem si auto odemknete, ale pokud jsou odemčené 
všechny

dveře a vy vyndáte baterku, a chcete zamknout tak sice otočíte klíčem 
zamknete

dveře řidiče a ostatní nemají jak dostat povel a nezavřou se... A mechanicky
zevnitř

auta to taky bohužel nejde naprosto skvělá funkce, která Vás naštve až to 
zažijete....

Jo a další naprosto úspešný argument je ten, že třeba když testeři testují 
software,

tak největší úspěšnost k nalezení chyby mají Ti, kteří "nevědí" k čemu 
software slouží,

a místo správného používání, jen zuřivě "mlátí" do klávesnice a zkouší ruzné
volby,

a funkce naprosto nelogicky jak je nikdo v životě používat nebude, fakt jsem
na tu

statistiku vejral jak blázen :-D




Zdeněk Aster 



---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Datum: 18. 1. 2013
Předmět: Re: Elektronika do auta.

"Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.
Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake
vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany
step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny
na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.

Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.
Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt
zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.
A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho
napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych
casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti
(ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).

Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta
neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto
ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt
zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera
spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.
Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud
je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere
ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika
vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne
dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.

PL

*******************************

From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 18, 2013 1:44 PM
Subject: Re: Elektronika do auta.


| Domnívám se že Vám nedochází že se jedná o elektroniku napájenou ze
| zdroje, ke kterému má přístup ještě někdo jiný a který s ním může
| dělat cokoliv.
| Nastartovat, pustit ventilátor, odpojit baterku...
| 
| V takovém případě nezbývá než mít zařízení udělané tak, aby byl na
| obdobné katastrofy připravené.
| 
| Tomáš
| 
| 
| PL> No nevim. Je zde snaha co nejlepe resit nasledky, ale ne pricinu 
problemu.
| PL> Udelat system odolny proti padu je urcite fajn. Ale melo by se 
predevsim
| PL> (podle me) resit to, aby k tem padum vubec nedochazelo (nebo max. 
velmi
| PL> vyjimecne). Pripada mi to jako resit jak co nejvic urychlit leceni 
zlomene
| PL> nohy misto toho, jak vyresit, abych si ji vubec nezlomil.
| 
| PL> Pokud vite, ze mate ms vypadky napajeni - to je tak velky problem 
vylepsit
| PL> ten zdroj tak, aby par ms vydrzel? Pokud je to elektronika, tak jeji 
odber
| PL> snad neni buhvijak velky, takze to udrzi bezne kondenzatory vyrazne 
dele,
| PL> nez par ms. Mate vstupni kondenzatory oddelene diodou, abyste z tech
| PL> kondenzatoru nepomahal zivit startovani? Pokud je tam neco, co ma 
velky
| PL> odber (rele, motor atd.), tak at vypadne napajeni tem vysokoodberovym 
castem,
| PL> ale elektronika at ma zachovane napajeni (opet analogie s clovekem: 
pri
| PL> nedostatku kysliku, zivin, tepla atd. zacnou odumirat periferie, ale 
mozek
| PL> a srdce dostava vse, co jeste zbyva).
| 
| PL> A je nutne pri vypnuti udelat "havarii"? Nemuze byt elektronika 
napajena
| PL> neustale? Pripadne pokud by to bylo nutne, tak at se ta elektronika 
vypne
| PL> sama po radnem ukonceni.
| 
| PL> PL
| 
| PL> ************************************
| 
| PL> From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
| PL> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
| PL> Sent: Friday, January 18, 2013 9:53 AM
| PL> Subject: Re: Elektronika do auta.
| 
| 
| PL> | Výpadky ani ne, ale poklesy napětí (jednotky ms).
| PL> | 
| PL> | Startování (nejvíce kritické)
| PL> | 
| PL> | Zapínání ventilátorů, klimatizace, elektrický (elektrohydraulický) 
| PL> | posilovač řízení (pro těžší auta i 1–2kW špičky, zvláště když auto 
| PL> | stojí) a podobně.
| PL> | 
| PL> | A samozřejmě je velký výpadek při vypnutí :-).
| PL> | 
| PL> | ced
| PL> | 
| PL> | 
| PL> | Dne 17.1.2013 20:28, Petr Labaj napsal(a):
|| >> Ja jsem nejak nepochopil, kdy k tem vypadkum dochazi.
|| >> K tomu dojde pri vypnuti daneho zarizeni, nebo tam jsou vypadky 
napajeni?
|
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20130118/8bce137c/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list