Elektronika do auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 18 14:06:03 CET 2013


Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.
Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake
vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany
step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny
na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.

Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.
Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt
zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.
A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho
napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych
casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti
(ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).

Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta
neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto
ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt
zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera
spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.
Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud
je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere
ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika
vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne
dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.

PL

*******************************

From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 18, 2013 1:44 PM
Subject: Re: Elektronika do auta.


| Domnívám se že Vám nedochází že se jedná o elektroniku napájenou ze
| zdroje, ke kterému má přístup ještě někdo jiný a který s ním může
| dělat cokoliv.
| Nastartovat, pustit ventilátor, odpojit baterku...
| 
| V takovém případě nezbývá než mít zařízení udělané tak, aby byl na
| obdobné katastrofy připravené.
| 
| Tomáš
| 
| 
| PL> No nevim. Je zde snaha co nejlepe resit nasledky, ale ne pricinu problemu.
| PL> Udelat system odolny proti padu je urcite fajn. Ale melo by se predevsim
| PL> (podle me) resit to, aby k tem padum vubec nedochazelo (nebo max. velmi
| PL> vyjimecne). Pripada mi to jako resit jak co nejvic urychlit leceni zlomene
| PL> nohy misto toho, jak vyresit, abych si ji vubec nezlomil.
| 
| PL> Pokud vite, ze mate ms vypadky napajeni - to je tak velky problem vylepsit
| PL> ten zdroj tak, aby par ms vydrzel? Pokud je to elektronika, tak jeji odber
| PL> snad neni buhvijak velky, takze to udrzi bezne kondenzatory vyrazne dele,
| PL> nez par ms. Mate vstupni kondenzatory oddelene diodou, abyste z tech
| PL> kondenzatoru nepomahal zivit startovani? Pokud je tam neco, co ma velky
| PL> odber (rele, motor atd.), tak at vypadne napajeni tem vysokoodberovym castem,
| PL> ale elektronika at ma zachovane napajeni (opet analogie s clovekem: pri
| PL> nedostatku kysliku, zivin, tepla atd. zacnou odumirat periferie, ale mozek
| PL> a srdce dostava vse, co jeste zbyva).
| 
| PL> A je nutne pri vypnuti udelat "havarii"? Nemuze byt elektronika napajena
| PL> neustale? Pripadne pokud by to bylo nutne, tak at se ta elektronika vypne
| PL> sama po radnem ukonceni.
| 
| PL> PL
| 
| PL> ************************************
| 
| PL> From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
| PL> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
| PL> Sent: Friday, January 18, 2013 9:53 AM
| PL> Subject: Re: Elektronika do auta.
| 
| 
| PL> | Výpadky ani ne, ale poklesy napětí (jednotky ms).
| PL> | 
| PL> | Startování (nejvíce kritické)
| PL> | 
| PL> | Zapínání ventilátorů, klimatizace, elektrický (elektrohydraulický) 
| PL> | posilovač řízení (pro těžší auta i 1–2kW  špičky, zvláště když auto 
| PL> | stojí) a podobně.
| PL> | 
| PL> | A samozřejmě je velký výpadek při vypnutí :-).
| PL> | 
| PL> | ced
| PL> | 
| PL> | 
| PL> | Dne 17.1.2013 20:28, Petr Labaj napsal(a):
|| >> Ja jsem nejak nepochopil, kdy k tem vypadkum dochazi.
|| >> K tomu dojde pri vypnuti daneho zarizeni, nebo tam jsou vypadky napajeni?
|


Další informace o konferenci Hw-list