Elektronika do auta.

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Leden 17 14:37:47 CET 2013

Dobry den,

velmi pekne Vam dakujem, ze ste si na mna spomenul. :)

2013/1/17 Petr Labaj <labaj na volny.cz>:
> Ja jsem o jednoduchych cinskych adapterech nepsal proto, ze bych nekomu
> doporucoval je tam davat. To, ze nektere rusi a piskaji naopak jeste vic svedci
> o tom, jak smejdsky a jednoduchy vyrobek to je, a presto elektronika, ktera
> je z neho napajena, neodchazi.
>
> V tomto vlakne slo o to, jestli musi byt ochrana napajeni elektroniky v aute
> udelana nejmene 15-stupnove, nebo staci treba jen 12-stupnove. ;-)
> Ja jsem na naprikladu toho nejlevnejsiho a nejosizenejsiho reseni ukazoval,
> ze to v praxi funguje i 0-stupnove. Takze ochranu ano, ale s rozumem.

Ono s tou rozumnou ochranou je trochu inak ako si myslite. Tam sa
berie do uvahy pravdepodobnost a statistika, faktory ktore maju
vyznamny vplyv - v aute to ci od tej ktorej elektroniky budu zavisiet
ludske zivoty, az potom pridu na pretras normy a skusobnictvo... Od
pripojeneho fotaku ci mp3 prehravaca nezavisi bezpecnost cloveka v
aute a nic sa nestane, ked tieto zariadenia aj odidu. Potom ziadna
ochrana nie je 100% ale iba zvysuje pravdepodobnost, ze budete uspesny
v pripade moznych problemov. To si treba uvedomit.

> Pridavani dalsich a dalsich ochran je asi fajn cviceni z EMC (zdravim pana Jancuru ;-)
> a dalsich pribuznych oboru, ale pro funkci to asi nebude mit zadny vliv (podle me).

Ked budete robit aj ine systemy ako 5 a 12V, tak uvidite, ze kazda
jedna suciastka ma zmysel a zvysuje odolnost. Umenie je prave najst
kompromisy, ale to je skor otazka kolko casu a penazi mate k
dispozicii na dany projekt.

> Samozrejme pokud to musi projit nejakou zkusebnou, tak se to musi napasovat
> na podminky te zkusebny. Ale myslel jsem, ze tohle je nejaky special, takze kusovka.

Ako to je so zakaznickou kusovou elektronikou a EMC by chcelo analyzu
nejakeho pravnika. To Vam naozaj povedat neviem. Myslim si ale, ze ked
urobite vsetko preto, aby ste eliminoval problemy uz v procese navrhu,
tak dorobit skusky by uz nemal byt problem. Ked to zoberiete do
detailov, tak tie skusky bude treba aj na kusovku.

> Ty zkusebny mi trochu pripominaji zkousky v autoskole nebo dneska i na vysoke
> skole - nemusite to umet, nemusite tomu rozumet, staci se ty odpovedi naucit jako
> basnicku. Tak u te zkusebny taky - muze to stat za prd, staci, kdyz se zamerite
> na to, co se testuje.

Toto je vsetko uhol pohladu. Ked Vam bude manazer a obchodnik skakat
po hlave, ze on chce predavat, tak urobite len to co naozaj musite.
Takze ano, naucite sa tie odpovede ako papagaj...

Druha vec je, ze ked pojdete do detailov, tak to trva par rokov, nez
sa to vsetko naucite a pochopite aspon to, comu sa chcete venovat.
Venoval som tomu vyznamnu cast svojej kariery, aby som po rokoch
zistil, ze mi to je uplne na nic, ba skor je to cloveku na pritaz.
Osobne som skoncil jednak zo zdravotnych dovodov a po druhe, ponuka
prace nielen na ciastocny uvazok v BA je v tomto smere miziva. Ale
myslim, ze podobna situacia je vsade na SK. Dalsi fakt je ten, ze
firmy maju uz dopredu vytipovanych svojich ludi a ja uz tiez nie som
najmladsi a staci, ked na par rokov vypadnete z kolotoca... To sa
naskakuje znova uz dost tazko.

A.