Kratka zivotnost nove baterie NiMH ve starem mobilu ?

Čtvrtek Leden 17 13:00:43 CET 2013

Nokia 3210 má unikátní baterii s napětím 2,4V, tj. složenou ze dvou
článků NiMH. Což mj. znamená, že pro ni neexistuje Li-ION (Li-Pol)
ekvivalent. Taky to znamená, že telefon si z baterie vezme vyšší proud
než z běžné 3,6V a tím se víc projeví vnitřní odpor baterie. 2,4V
baterie byla naprosto slepá cesta.

Řešení: vyměnit za jiný telefon, např. Nokia 3110 (3109) je jednoduchý
přístroj s typem baterie BL-5C, která se snad pořád používá v různých
Nokiích.

(Řešení č. 2: sehnat si rozměrově stejné nové články NiMH a baterii si
předělat.)

P.K.