RE: Snížení otáček komutátorového (WAS asynchronního) motoru

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Leden 16 10:33:45 CET 2013

No, možná ta Čína, to mě nenapadlo. Kupováno v kamenném obchodě v KV. Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Simek
Sent: Wednesday, January 16, 2013 10:06 AM
To: HW-news
Subject: RE: Snížení otáček komutátorového (WAS asynchronního) motoru

On Wed, 16 Jan 2013, Miroslav Draxal wrote:

> Ve vysavači Hasky mam motor 1,6kw, taky uhlíkový, dodělával jsem mu
plynulý
> náběh při zapnutí a musím konstatovat, že jsem musel použít minimálně 20A
> triak, protože BT139 hořely. Vždy se prorazily a zůstaly plně "seplé".
> Filtry mam (c,r,l) tam jsou, zkoušl jsem tam varistor i transil paralerně
> motorem, nakonec tam zůstal varistor. Proč to BT hořelo? Velký rozběhový
> proud? Míra

Komutatorovy motor na 12V ve sroubovaku bere zastaveny klidne 30A
a naprazdno 3A . Takze ty rozbehove proudy jsou asi znacne.
Na druhou stranu pokud to zapojeni delalo plynuly nabeh tim ze zacinalo
u maleho uhlu otevreni, tak by ten proud nemel byt vetsi nez pracovni.

Ty triaky horely hned ? - po zapnuti se to prorazilo a bezelo to hned
na maximum - nebo az po chvili ? Jestli hned tak mozna to zapojeni
nebylo uplne OK, jestli az za chvili tak bud ty triaky byly nejake
cinske nebo spatne chlazene..

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7898 (20130116)

http://www.eset.cz