Snížení otáček asynchronního motoru

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 16 09:24:00 CET 2013

Dne 16.1.2013 9:19, Martin Hanek napsal(a):
> Muj otec si udělal někdy v 70. letech triakovy regulator k vrtacce
> Narex. Byl tam jen triak, diak a par dalsich soucastek, zadny IO. Melo
> to i zpetnou vazbu (asi podle ss napeti te vrtacky?), ze to dmelo
> "silu" i pri malych otackach a drzelo je to velmi poctive. Bylo to
> schema z nejakeho Amara.

Vyuzivalo to napeti, ktere vznikalo v "prazdne" periode z tyristoru a ve
zpetne vazbe ridilo regulator.
V te dobe se jich hodne delalo, pamatuji si, jak jsem si tim znicil
vrtacku - 18mm vrtak 1ot/sec moment nadoraz , proud motorem taky a
chlazeni zadne.
Chtelo to pouzivat zaroven s regulaci i rozum :-(