Snížení otáček asynchronního motoru

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 16 08:57:27 CET 2013

Dne 15.1.2013 23:59, Jiri Foldyna napsal(a):
> Dne 15.1.2013 22:31, Kuba Jan napsal(a):
>>

> Ještě mě napadla jedna věc - komutátorové motory jsou tak nějak z
> principu určeny pro napájení jak st, tak ss proudem.
Asi to nebude tak jednoznačné - už třeba proto, že statorové magnetické
obvody jsou složené z plechů.

K tomu jevu ( hoření oblouku) dochází nejpíš kvůli stejnosměrné složce a
velké indukčnosti.
I když jak jsem psal u toho motoru vrtačky  - stejné konstrukce to nehoří.

Ale mám podobnou zkušenost s podlahovým topením v koupelně.
Když jsem to kdysi instaloval, rozebral jsem původní meandr a udělal z
něj mnohem hustší síť, aby to natopilo rychleji.
Do podlahy jsem dal čidlo teploty, že tam někdy dodělám termostat. Ale
nebyl čas , lidi, tak jsem to připojil natvrdo a ono to topilo moc.
Tak jsem dal do série diodu. To už bylo tak akorát.
Celé se to zapínalo lustrovým vypínačem ve stěně.
Ten vypínač tam vydržel sotva dva měsíce. Pokaždé měl úplně vypálené ty
bambulky na kontaktech, ke konci životnosti už vydával různé prskavé zvuky.
Prostě tam byla stejnosměrná složka a tomu vypínači se to evidentně
nelíbilo.

Počítám, že podobné to bude s tím motorem. Ale je to čistě moje spekulace.