cestina a jine komoleni ASCII :)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 15 13:24:43 CET 2013

Ano, ja (a nejen ja) takto bezne funguju.    ;-)

Mit v jednom programu (a v jednom zdrojovem souboru) texty ve vice
kodovych strankach - no tak kdybych to tak udelal ja, tak si sam o sobe
reknu, ze jsem pekne prase (znovu podotykam, ze bych si to rekl o sobe).
A rekl bych si (opet o sobe), ze jsem sakra mel pred zacatkem tvorby
stravit chvilku premyslenim, jak to udelat jinak a lepe.

Pokud nejaky prekladac nesezere znakovou sadu >0x80, tak to proste
zohlednim v tom konverznim programu, a konverzi neprovedu 1:1 na pocet
byte, ale proste ty znaky nad 0x80 nahradim nejakym escapem.

Co jsem tim celym chtel rict: programator by mel (podle me) psat texty
pokud mozno co nejvic lidskym zpusobem. Na rutinni konverze mame
stroje, na to je lidskeho mozku a rukou skoda.

Ale pro jistotu jeste jednou: je to muj nazor a tak to delam ja.  :-)

PL

*****************************

From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 15, 2013 1:09 PM
Subject: Re: cestina a jine komoleni ASCII :)

Nechapem, v com je toto "bezne". V tom, ze prave Vy takto "bezne"
fungujete? Je to jeden z postupov, nie lepsi a nie horsi ako ine - proste
na nieco sa moze hodit, na ine nie. Napriklad ak budete mat potrebu mat v
jednom programe viacero kodovych stranok, tak tento postup bude vyslovene
nevhodny.

Norma C kupodivu je pomerne benevolentna voci nestandardnym znakom,
viacmenej je to na prekladaci. Nie je vylucene, ze prekladac bez problemov
nejaku znakovu sadu zozerie, nie je na to vsak ziadna zaruka.

Dalej v norme sa rozsiahlo pojednava o tzv. sirokych znakoch, co je tiez
jedna z ciest, aj ked pre nase konciny asi zbytocne komplikovana.

wek