Osvitovka na UV ?

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Pondělí Leden 14 20:38:40 CET 2013

Zajimave, nicmene, pokud pouzivate fotodiodu v fotovoltaickem rezimu , tedy
jako zdroj napeti tak dioda pracuje ve IV. kvadranu a neni zrovna moc
liearni , pokud diodu zatizite vhodnym odporem lze za  jistych okolnosti
jiste liearity dosahnout , ale i tak se fotovoltaicky rezim hodi jen pro
hradlove diody.
Pro merici aplikace by se fotodiody mely pouzivat v fotovodivostnim rezimu,
kdy pracuji v III. kavadranu, dioda je vlastne zdrojem prouku, ktery se
pomoci OZ  prevadi na U. (chce to OZ s velkym vstupnim odporem TL071 ,....
Mate stredne nebo vysokotlakou Hg vybojku?

Ciprian

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Datum: 14. 1. 2013
Předmět: Re: Osvitovka na UV ?

"Jak jsem psal, osadil jsem do nove osvitovky LEDku pro zmereni
intenzity zareni. Nezajimaji me absolutni hodnoty, to nemam ani
jak zkalibrovat. Jde mi jen o relativni hodnoty.

Zkousel ruzne LED a nejvic se osvedcila zluta. O neco horsi byla
zelena, vyrazne horsi cervena a uplne nejhorsi UV LED. To "lepsi"
a "horsi" je mysleno jako velikost vyprodukovaneho napeti.

Ta zluta (3mm noname LED z GM za 1 Kc) dala cca 0.35 V. Zdroj
svetla je Hg vybojka 125W se sundanou bankou ve vzdalenosti 42cm.

Tech 125W je trochu s otaznikem, protoze se mi nedari dosahnout
vyssi spotreby nez 98W. Vybojka i tlumivka jsou 125W. Myslel jsem,
ze je to chyba mereni, protoze tam nemam kompenzacni kondenzator
a ucinik je nizky. Ale asi to tak nebude, protoze 2 ruzne meraky
ukazuji +-0.5W to same.

Ta merici LED je docela poucna. Nazhaveni Hg vybojky trva cca 10 minut,
prvnich 7 minut to roste pomerne vyrazne, pak uz jsou zmeny jen male.
Zajimave je si tou LED projet celou plochu, kde bude tistak. I kdyz mam
vybojku dost daleko (42cm), tak rozdil v intenzite na krajich formatu A4
uz je dost velky (0.35V ve stredu plochy, cca 0.26V na krajich).

PL