Oprava disku WD15EARS

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Leden 14 15:25:53 CET 2013

Já jednou zabalil hdd do igelitového sáčku (kvůli vlhkosti) nechal to koukat
na kšandě a strčil do mrazáku. -15C. Po 10 minutách spustil přetahování dat
1:1, povedlo se a pak až teprve oprava nového disku s přetaženými data. OS
najel, od té doby v pohodě, starý disk do koše.

Jindy mi zase pomohla výměna elektroniky ze stejného HDD. Pokud odejdou
drivery přímo na té kšandě na vystavovacím raménku, pak je to na výměnu
ploten do funkčního HDD stejného typu. Pokut to je jednoplotna, tak se dá,
dvě a více ploten se musí fixovat, aby se nepootočili proti sobě. Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Radek Benedikt
Sent: Monday, January 14, 2013 2:06 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Oprava disku WD15EARS

Ahoj,

Standartní postup dokud to funguje:
1) Vzít stejný nebo větší disk
2) Připojit oba do mašiny
3) Nabootovat z Rescue Linuxu. Já používám R.I.P
http://www.tux.org/pub/people/kent-robotti/looplinux/rip/. Sice to má
znamenat R)ecovery (I)s (P)ossible, ale rozhodně autorovi nemohu upřít smysl
pro humor.
4) identifikovat který je s daty a který je "čistý" - obvykle podle výpisu z
dmesg, fdisk-u,...
5) spustit dd_rescue, popř. ddrescue (v různých distribucích různě, některý
kopíruje do zblbnutí, některý umí rychleji přeskakovat vadné části a po
"hrubé" kopii se postupně vracet a kopii "zjemňovat". Kopíruje se to sektor
na sektor.
6) Když se to rozumně zkopíruje, přidat jako další disk do fungující mašiny
s Windows a opravit. Před opravou raději z disku nepouštět.

Radek (benedikt2hw.cz)