Zkusenosti s napetovou referenci v ATMEGA8 ?

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Leden 14 00:42:26 CET 2013

No, když přijde 6 dospělých lidí, prvních 5 bude mít třeba ALT v rozmezí
0,48 - 0,52 a šestý bude mít 0,61 - je ten šestý vadný, když norma je od
0,1 do 0,78 ukat/l? Prvních 5 bylo z jedné rodiny, kde dbali na
životosprávu, šestý byl odjinud, ale pořád žil slušně.

Prostě když koupíte součástky od seriózního výrobce, budou hodnoty
obvykle poblíže typických (ale garantováno to není). V rámci jedné série
to často bude ještě lepší (ideálně z jednoho "salámku", neboli Si desky
s chipy).

Pokud koupíte součástky jako "něco od někoho" (což je dnes stále
pravděpodobnější, byť se to třeba tváří jinak), tak v lepším případě
můžou hodnoty lítat v rámci zaručených, v horším případě budou úplně
mimo ně. Lepší případ má přitom analogii coby náhodný výběr vzorků od
lidí z ulice v dobré čtvrti, horší případ jsou bezdomovci z periférie.

Stačí?

---
Jirka