Osvitovka na UV ?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Leden 13 11:18:09 CET 2013

On 13.1.2013 10:50, cipisek.cipr na seznam.cz wrote:
> Dekuji za napad s univerzalni deskou z ebay, ceny cinanu me neprestavaji
> udivovat.
> O 5mm LED jsem puvodne take uvazoval, ale nechtelo se mi delat DPS, s
> univerzalkou za 2,6$ se vraci do hry i tato varianta.

Rychlejsie je pospajat LEDky na univerzalke, ako navrhovat a vyrabat
DPS. Z fotky vidno, ze na pospajanie som pouzil len dlhe vyvody
samotnych LED a rezistorov.

> Ono 30LED vypada jako malo, ale jsou to troje LED, 30LED ma 7.2W coz
> pocitam bude o trochu vice nez ma 100ks 5mm LED.

5mm LED: 20mA, ubytok 3.6V, krat 100 = 7.2W :-)
Moze byt riesenie aj ten pasik. Bal by som sa rovnomernosti osvetlenia,
vzdialenost medzi LED mi pripada dost velka.

> Z fotek nedokazu odecit velikost pouziteho odporu, tak spise odhaduji.

27ohm, cervena farba 1. pasika je na fotkach fakt skreslena. Z 15V
vychadza prud 22mA, zdroj mam regulovatelny, nastavujem o cosi menej.
Inac aj tieto LEDky sa potrebuju "nazhavit". Po zapnuti je odoberany
prud nizsi, cca po 1min stupne na konecnu hodnotu, dalej nerastie.

> Pouzivate jednu nebo dve desky, z jake vzdalenosti a jak dlouho svitite?

Dosku mam jednu, robievam mensie DPS, staci mi to (zatial). Vzdialenost
je cca 12cm, mam take 2 krabicky, na ktore polozim osvetlovaciu dosku,
nic sofistikovane :-) Svietim 2min, ale kriticke to nie je, kludne 1.5 -
4min.

> Nepodsvecue to?

Nie

> Jake pouzivate predlohy?

Laserovkou vytlacene na foliu.

> Jaka min velikost cary?

To som neskusal, 0.3mm je bez problemov, menej som zatial nepotreboval.

miro