Domaci solarni energetika...

Pátek Leden 11 21:30:56 CET 2013

Zajímavý dotazník :-)
Já jsem si koupil jeden 100W panel, protože jsem si spočítal, jak na tom
výrazně ušetším :-) V (zatím nedokončeném) domě žena chtěla světlík s
tím zrcadlovým tubusem a s tou plastovou bublinou na střeše, že tam bude
takové blbé tmavé místo nad schodama. Tak aby se tam nemuselo svítit. No
než tuhle hrůzu asi za 30 000 Kč a s narušením izolací, to jsem řek že
radši koupím podstatně levnější FV panel a aby to fungovalo opravdu jako
světlík, dám tam ledky v podstatě bez regulace - dokud bude světlo
venku, bude i nad schodama. Já vím že tam jde nechat rozsvícené světlo
ze sítě a vyjde to možná levněji, ale to je ta psychologie... Ta ženská
bude první kdo tam bude zhasínat a stejně pak bude nadávat, že tam je
tma :-(
Pak jsem začal řešit co s přebytečnou energií. Povedlo se mi levně
sehnat NiCd baterku 12V 360Ah sice starší, ale pořád s 80% kapacity. Teď
už bych měl mít na poště tišťák na MPPT regulátor a tišťák na měnič z 12
na 32V (32V používám pro LED osvětlení v domě).  Původní funkci
"elektronického světlíku" jsem mezi tím zavrhnul, protože mě napadlo k
tomu světlu dát pohybové čidlo :-) Tak mi zbyl panel na hraní.
Když jsem procházel závislost počtu cyklů na hloubce vybití, vychází mi
pro těch 100W ta baterie akorát. Mělo by se za den nabít/vybít cca 20%
kapacity a životnost tam pak vychází 10-20 let. Když v baterce těch cca
80% zůstane, je to dost na to, aby v létě mohla při zhroucení sítě pár
dní běžet lednička. Takže i ta nezávislost...
Jinak zakladatel http://mypower.cz/ prý není připojený k síti a prý se
mu to vyplatí. Když potřebuje jednou za čas pustit třeba cirkulárku, má
na to elektrocentrálu. Je otázka jak často to potřebuje. Já když tam
budu topit TČ, bez elektriky se neobejdu. Trvalý výkon 1 KW z baterek je
nesmysl.
Anděl