Fotodioda na kontrolu UV vybojky (bylo: Re: MPPT Re: Matika v MCU)

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Leden 11 15:09:05 CET 2013

Souhlas, hlavně by ten spínač stačil. Doba náběhu výbojky se víceméně
nemění a kromě toho: pokud je kvalitní (skutečně kontrastní) předloha,
tak osvit DPS je hodně nekritický, co se expozičních parametrů týče
(doba vs. intenzita).

Prostě kde je tma, tam je tma pořád, kde je světlo, tam se resist změní
a pak už nic nedělá.

Čili stačí jednou provždy "proužkovou metodou" vyzkoušet minimální
potřebnou dobu osvitu za plného jasu, tu řekněme 2x prodloužit, přičíst
jednou zjištěnou dobu náběhu a je vymalováno.

Neuvažuju extrémně jemné motivy, kde může možná docházet k "podsvícení"
třeba vlivem boční difúze světla v resistu apod.

K té kontrolní fotodiodě: použil bych ne LED (tam bych se bál degradace
plastu), nýbrž v podstatě jakoukoliv fotodiodu v kovovém pouzdře se
skleněným okénkem. Fotodiod s plastem je dostatek (např. BPW34), ale viz
minulá věta.

Kdysi jsme v jedné profi konstrukci osvitové jednotky používali BPX60,
byla tuším přímo v komoře u cca 150W rtuťové výbojky. Ani nevím,  zda je
ještě někde dostupná.

Jak ale píšu, na dané použití považuju tu kontrolu za zbytečnou.

---
Jirka