Domaci solarni energetika...

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Leden 11 14:38:49 CET 2013

V textu

Radek Vicek

Dne 11.1.2013 13:57, Jirka napsal(a):
> Děláte to pro:
>
> 1) dobrý pocit
>
> 2) snahu si něco nového "osahat"
>
> 3) výdělek nějakých peněz dodávkami do sítě
>
> 4) energetickou soběstačnost
>
> 5) něco jiného

tykaji se me body 1) 2) a 4) ;-)

> [...]
> dříve tady a jinde udělali jiní. Připadá mi ale i selským rozumem, že
> pokud budu uvažovat o nějakém rozumném výkonu systému (použitelném
> alespoň na svícení apod. a to celoročně), tak se dostávám do oblasti
> vysokých počátečních nákladů nejen na panely a související regulaci, ale
> především na to, kde budu energii skladovat (akumulátory), K tomu
> účinnost celého systému, životnost aku (ale i ostatních prvků)....
> Nepovažuju přitom za reálné úplné odpojení od sítě (bohužel), takže je
> zřejmé, že stejně budou probíhat "stálé platby" apod. + určitá spotřeba

no ja to planuji na tu kajutovou lod - takze pokud nebudu nekde na kotve
s pripojkou (zatim o ni uvazuji jen jako bonusu, ktery me stoji jen
namahu nekam namontovat zdroj 230V/12V) - tak se opravdu bude jednat o
cisty ostrovni system

pocitam s tim, ze prvni planu bude osazeno 230Wp nebot se mi vejde podel
na sirku strechy (nasledne asi jeste jeden)

pocitam 2ks baterii 12V/200Ah - to je energie cca 4.8kWh

co se tyka spotrebicu - osvetleni budou 10W LED nevim jeste kolik kusu,
ale pocitejme ze cca 6 - pocitam ale ze budou stmivatelne

nejvetsi zrout - lednice - pocitam ze 1kWh za den si vezme -
kompresorova 12V o objemu cca 80l

naftove topeni 5.5kW - el. prikon kolem 50-80W

nejaka rezie lodi - regulace, alarmy

pomocne zdroje benzinovy agregat Honda 660W a lodni motor kde je 50A
alternator

verim, ze v rezimu kdy se na lod bude jezdit na vikendy a pres tyden
bude neobyvana z tech 4.8kW vyziju zvlast pokud s lodi budu jezdit